selipar

pernah gi sekolah pakai selipar? cikgu marah tak? kecuali ada alasan-alasan yang munasabah lagi berhemah baru la tak kena bambu kot..setakat kasut basah cikgu, hujan semalam, etc, tu aku rasa cikgu tu pon dah jenuh nak dengar.. bengkek jek kalau menjawab cenggitu.

well, aku pon pnah gi skolah tak pakai kasut sbb sakit.mmg luka habis sbb kaki masuk spork basikal.masa sekolah rendah la tapinya..aku pon tak ingat dah apa yg cikgu tanya..

dan sekarang sbg cikgu aku plak berhadapan situasi macam tu..maleh aku nak bersoal siasat.aku bagi budak blah gitu jelah..

tapi tu bukan soalnye, masalahnye semalam hari khamis aku sebagai cikgu yang lupa nak pakai kasut gi sekolah! tahisssss

pagi tu ntah macam mana aku melangkah masuk ke dalam kereta selamba jek pakai selipa. biasanya kasut dah ade kat dlm keta.mmg aku tak pnah kuakan kasut hitam tu.lagipun time drive mmg sedap pakai sipa jek.sekali dah setengah perjalanan barulah mem calling2 kata kasut tak bawak!! adusssssss..

maka, hari ini dalam sejarahlah bila cikgu ke sekolah tak pakai kasut.berselipar. berbaju batik plak tu!!!!!

nasib baikla klas hari tu dalam lab. sekali cancel plak. sbb kena jaga budak2 amek ujian kat bilik fail yang mmg kena bukak kasut. lega rasa.. klas lain ada satu jek. maka, aku mengkenselkan dengan sendirinya klas tu..fuhhh.. berdosalah aku sbb tak masuk klas..sebab kasut!grrr

3 comments:

chemorsie April 04, 2010 9:32 AM  

hohho
tp di sek sekarang.. mcm tak begitu kisah jer penampilan guru. Guru langsung tak menunjukkan profesionalisme..ermm ada jer cikgu yg sengaja dan selamba g sekolah memakai sandal, selipar ke sekolah. bila nazir datang br terkocoh ambil kasut di kereta..haiyaks..kalu xder? camner.. ermm siapa yg nak jawab nanti..

anak pak usop April 05, 2010 4:36 PM  

sebagai cikgu yang hensem tak boleh beb..hehe, ramai yang dok perati!

aielemocnian April 06, 2010 3:11 PM  

wahahaha. citer ini super saiya punya klaka.