kelahiran semula

i'm back.. actually sekarang ni byk sangat masa terluang.since i'm jobless n menganggur dok saja kat rumah sambil menjaga anak, aku dah tak tau nak buat apa.cadangnya tadi nak cabut rumput depan rumah, sekali hujan la plak..

anak2 dok rehat2.luqman dok tgh kacau aku skrg ni.hehe..sebuk je.aku bukak je laptop dia pon mula la..skrg ni dok main fan plak.kejap bukak, kejap tutup...tadi masa aku bekebun kat fb, tekejut dia bila dgr bunyi lembu,kambing, gajah segala...terus peluk aku..haha..aya plak dok kat layan fuku-chan.td dia tdo.sekali batuk2 sampai muntah.aku nengok dia tdo je lagi.tp dah penuh muntah kat leher dia, basah baju jugak, aku kejutkan jugak la.nak salin baju.evensian dia tgh tdo.basah baju dia..kang merah2 plak..

well, sejak jadi suri rumah ni, ade la aku rajin sket mengemas lemari buku yg berabuk tu.tak byk sket je...

dalam jelah2 tu, aku terjumpa few things yg aku rasa macam takaramono la..benda yg bernilai walaupun tadak harga di pasaran..hehe..

ni gakuseishou aku masa sekolah dulu.kira macam kad matrix la zaman skrg..i'm trying very hard nak cari balik kad matrix masa kat um dulu...rasa2 ada lagi simpan.MIA la plak..

ni kad macam budak2 je sekali tgk.tapi sebenarnye, nila kad bank aku.Fukuoka Ginko / bank.. gamba burung hawks sbb kat fukuoka ada satu team baseball, yang masa tu depa namakan asFukuoka Daie Hawks.Siap ada Hawks Town lagi..ada dome tempat lawan baseball,macam stadium la kat sini main bola...

ni plak sekali tgk dah tau.ada visa maknenye kad kredit la..first time ada kad kredit..bangga weh masa tu..sbb member2 sume student lagik, kita dah ada kad kredit, padahal kad kredit ni tajaan coop universiti.senang la nak apply n dapat..plg bes, bila balik mesia pon boleh pakai,janji ada duit kat dalam bank..kalau tak, sure kene band..

tu jek peninggalan kad2 yg aku jumpa dalam wallet masa kemas2 tadi..yg lain, sume aku dah buang masa nak balik dolu2... penuh wallet ngan kad jek.mengarut betul..skrg pon sama..kad je banyak.duit haprak!

well, being mr papa ni (tanak aku sbt mr mama).. ada bes, ada tak bes gak... bes sbb nmpk anak2 depan mata kita jek.. tak bes, sbb boring gak dok rumah jek..nasib baik ada net,ada astro, ada anak2..kalau sorg2 sure mati kutu nyelah..

1 comments:

Anonymous October 28, 2009 12:50 PM  

bosan la tu..