sepi itu indah

mata aku dah layu sebenarnye.

tapi ntah apesal aku susah plak nak tdo. sesekali, nengok anak2 lena tido puas aku rasa.emm, puas bukanlah the corrrect word yg boleh describe perasaan aku bila aku pandang depa tgh tdoq..well, i think asyik might be better..

belum cukup umur takpe tdo dekat2..hehe

selalunya, luqman si abang akan selalu terjaga mintak susu tiap2 malam.at least 3 kali.tapi malam ni baru sekali.tu pun, aku yg buatkan sbb aku rasa dah lama sangat dia tak minum since dia tdo tado..dan malam ni aku perasan tdo dia kerap teganggu sbb susah nak nafas. hidung tersumbat.. sign nak kene seseme la kot. aya alhamdulillah..nyenyak macam biasa.

td siang, mama ngan abah mai rumah.actually depa on the nak p amek nurul kat usm yg baru abis exam.so, lepas ni dia dah tak balik usm for good sbb next sem praktikal.

so, bila tok abah ngan tok mama depa mai rumah, sakan la..si abang la yg excited sekali sbb this is the chance for him nak ronda2..si adik, anak dara ku yg pemalu tu macam biasa la, bukan nak berenggang dengan papa dia yg penyayang ni.hehe..

tp, sbb tok abah penuh keyakinan sgt nak bawak dua2 gi penang amek mak teh depa, so si adik pon ikut la sekali.sepanjang hari aku igtkan mmg betul2 ikut la..rupa2nya bila nak maghrib, baru mama call kata yg adik yang start nyanyi time nak masuk tol.padahal sblm tu bukan main lagi gelaknye.lepas2 minum susu, baru start menyanyi..agaknye dia baru perasan yg papa dia takde kot..dia ni bukan buleh sebarang orang..

nasib baik le dekat dgn rumah tok ndak yg mengasuh depa, sempat la nak u turn balik, hanta adik..sampai je kat pintu terus diam.tersenyum lagi..adik2!

4 comments:

aielemocnian November 11, 2009 12:13 PM  

haha. cam hagham jer caption gamba tuh. derg adik badik laaa....

btl la tuh... kalau tgk nuqman tdo pn cm nanka rasa shiawase... (wlpn cuma tkt anak sedare)

tgk lelama pn xpe. haha.

anak pak usop November 18, 2009 11:11 AM  

adk bradik pon, dah beso kang kene asing2 jugok..

tgk anak sedara dah shiawase, cpt2la beranak sendiri..hehe(no offense)

aielemocnian November 19, 2009 12:42 AM  

mmglaaa... tp la ni depa kecik lg. :p

bapak anak pn x jmp lg. sempat kut main ngan anak sedare 2, 3 org br merasa anak sendirik.

p/s - jitra banjir teruk ka? ghisau plak ada org kena naik sampan nk g menikah.

anak pak usop November 21, 2009 9:18 AM  

rumahku tak banjir...