abang vs adeq

its not good actually comparing anak itu dengan anak ini... tapi aku bukanlah nak compare in term of, yg si abang ni baik, si adik ni cantik etc.. tp just macam pang-laman la..menjaga anak2 yg baru DUA orang ni..

abang a.k.a luqman masa dalam perut dolu2 aku rasa aku + wife byk spend masa talking to him. sempat la nak baca quran smbil rasa dia gerak2 dalam perut mommy dia.tp time adeq a.k.a aya, the precious time aku rasa sgt kurang yg aku spent kan kat adeq.. mungkin sbb bertambahnya komitmen membuatkan kita RASA macam sebuk.. tp sebenarnya kita yg TAK PANDAI menyibukkan diri untukNYA apatah lagi utk adeq.poor adeq...

adeq come very fast to our family, abang baru je 15 mths.. baru nak bertatih, tup2 dah dapat adeq. kesian pon ada, tp in term of caring, walaupun abang is lelaki, aku nampak dia sangat sayang adeq.. masa adeq kecik2 lagi baru beranak dia dah sayang kat adeq dia. bawah UV masa kena tutup mata, aku bawak abang gi melawat mommy n adeq, dia sampai naik atas katil, isap susu nak dekat ngan adeq.. even aku rasa dia tak kenal lagipon si adeq.. but the feeling of being abang is there..


then, masa aku sangat terhad waktu2 genting adeq datang..lari sana sini setiap minggu berulang ke tanjong malim.luckily, adeq lahir time weekend dan aku sempat ada di sisi mommy dan sempat azankan adeq.abang pon masa dia lahir aku tergesa2 balik dari OT dan mintakkan boss cover kerja aku..nasib bos sangat mengerti..

well, 1st child kita mmg sgt excited nak dapat baby.macam adeq, sbb the 2nd one, excited tu agak kurang sbb abang still macam kecik lagi. baju2 pon tak banyak beli, even scan tak nampak macam laki.selalu kata, baju abang nyk lagi..poor adeq!sbb byk sgt share dan pakai baju abang, sbb tu kot, adeq growing up tak kesah sgt pasal barang ni..botol abang dia pon dia sapu..hehe..tu la abang, kan dah pesan jgn sepah2 botol!

papa n adeq tak macam papa n abang.abang, papa tukakan pampers awal2 lagi since kat hospital lagi, adeq, dah lama sket baru papa tukakan. bukan tak sayang, rasa macam tak sempat nak sayang2 lagi dgn abang..tp adeq tak kesah, skrg bukan main rapat dgn papa.dan abang plak slalu kena marah.oho, abang sgt concer dgn adeq..kalau papa kat dapo @ kat bilik main internet, dan adik did somthg wrong dari, jauh abang akan jerit, PAPA! dedeq..... PAPA..datuhhhh.. trying to tell me yg adeq ada bg jatuh ape2 or ada la yg dedeq a.k.a adeq dah buat yg sepatutnya tak dibuat e.g: sepahkan barang2 menan abang ke, tarik wet tissue ke, etc..

abang tdo sgt buas. dari kecik dah meniarap dan ke sana ke sini.plus pantang di selimut. adeq plak sgt ayu masa awal2 dulu.statik je.selimut je.. tp skrg, fuh.. melawan dgn abang. kaki luas sedepa lagi.pantang kalau ada tangan papa ke, kepala mommy, mesti baik punya landing. dah pandai tdo meniarap lagi..selimut pon tendang2 dah.. hehe.. adeq abang!

well, byk nak kongsi, nak coret, nak bg jadi kenangan.. tapi tak tersurat dari segala yg ada.. tak terjemah dengan kata2 apa yg dilihat oleh mata.. al maklumlah, papa bukan sasterawan negara. harapnya, membesarlah kedua-dua menjadi anak yg soleh dan solehah. berguna dan bertaqwa.. amen!
aya yg ayu bila pakai tdung..
tak jumpa plak gamba abang pakai songkok!

3 comments:

Anonymous January 18, 2010 1:19 AM  

sweet..sayang abg luqman.. sayang dedeq aya..sayang papa jugak..

p/s: mummy ade gambar luqman pakai kepiah waktu raya

aielemocnian January 18, 2010 9:03 AM  

haha. chumel jer bdk dua org ni. terigt ms kecik, brg abg brg ku juga.

updet laa sll psl bdk2 ni. nk jumpa kena tgg den buat kenduri laa br jmp kut. haha.

anak pak usop January 18, 2010 11:28 AM  

sayang mommy jugak..gamba luqman pakai kopiah putih ek? ok..nnt boleh uploadkan.=p

aie: huhu..nak hapdet selalu nnt jadi cam rutin..kena selang seli baru ok..macam makan cabai melaka, selalu sgt nnt buasir!