melako

sudah agak lama aku tak ke melaka.adala dalam 1o tahon! huh.. kalau dulu, mahkota parade tu ada dekat stesen bas, skrg tidak lagi.segalanya berubah..gilos!

setelah sekian lama tak jalan jauh, rasa cam teruja gak nak drive jauh2.walaupun keje aku sebagai dreba bini, dan pengasuh anak selama bini berseminar, takpelah..

so..takde yang bes sgt, cume cite pasal satu tragedi kat JUSCO melaka..

satu petang lepas pick up bini, kitorg gi jenjalan konon2nya.last2 gps bawak ke jaya jusco.padahal nak gi aeon jusco.sbb salah set la tuh.hampeh aku!

makan lah kami di food courtnya. well, dah lapo la katakan..

tragedinya begini..

tengah2 aku dok baya, si luqman dok ngikut kat belakang.aku soh la gi ikut mommy dia sbb makanan dah ada kat meja.tinggal nak melantak je lagi..

sekali, bila siap baya... bayang si abang ni dah takde! perghh.. kelam kabut jugak le. si mommy bukan main kalut lagi.yelah, anak dah hilang. dalam pala otak aku terbayang kes budak hilang sampai kene botak kepala tu je! cuak gak weh..

puas gak le aku pusing satu food court.tak de nampak pon.. siap kua gi ke parking balik, kot2 dia gi patah balik kete..takde jugak..cuak seh.. takde plak announcement kepada sapa2 yang hilang anak sila ambil di kaunter pertanyaan ke..aduyaiiii

si mommy plak gi cari ke arah jusco.kot2 dia jalan ke sana..

dah puas pusing luar parking, aku masuk dalam balik. ke arah jusco.. nengok2 mommy dah dukung luqman ngala ke food court dah.. sambil muka lega ngan luqman dok peluk mommy dia..

bila tanya dia gi mana, selamba je dia ckp..gi cari cekelat! aduhaiiiii..

rupanya2, dia mmg ngala ke jusco area food.kat2 area cekelat2. sorg2 plak tu.takde plak rasa nak nangis ke ape ke budak ni..aduhhhhh.. siap yang dapat jumpa tu, bila dia bawak cekelat tak berbaya lalu kaunter, maka cashier tu la kot perasan ada budak tanpa mak bapak nih..adeh! menakutkan betol!

tobat takleh biar dah lepas ni..si adik lagi dasat seh..lagi lincah dia pada abang ni..ni nak kena ikat budak2 sekarang ni. hahaha




0 comments: