nilai sebuah kejayaan

penantian amat menyeksakan..

aduh..macam la berchenta bunyinya..al-kisahnya, aku baru ja dapat lesen moto!! wakakaka.. keterujaannya sangatla melampau.sbb? dah lama la sgt aku belajaq moto.dah lebih sepuloh tahun, baru la ni dapat..geloss.

sebenaqnya dolu2 aku dah lama belajaq moto.since form 4 lagi..belajaq dan belajaq, test..sekali kantoi!bukan sekali, 2 kali plak tu..tu yg hangin sampai terus gi amek lesen keta tu..tambah plak ngan penah tereksiden moto masa kat um buat aku cam ala-ala fobia gak la nak amek balik lesen moto + takut kantoi lagi...

tapi, memandangkan aku la ni takdak keja apa 2 bulan, aku gagahkan jugak la amek.nasib aku tak berapa sebab bila time aku amek ja, jpj dah buat undang2 baru kena pakai track baru..sgt la besaq dan macam menyusahkan sket..dan sgt tak bes sbb tgh cuti sekolah..budak2 punya la ramai..dan nampak la sgt ke"tua"an aku..chet!

tp, masa test itu hari..doki2 la jugak..tak sanggup aku kantoi lagi.tp alhamdulillah, segalanya telah berakhir.lepas ni aku boleh naik moto dengan aman damai.tak payah takut2 lagi nak kena saman.

akibat keterujaan melampau aku ni, aku pi direct ke jpj nak tambah klas kat lesen aku.pnat2 beratur, last sekali bila sampai kaunter, kena halau camtu jek..sbbnye, lepas test, kena tunggu at least 3 hari baru masuk sistem, baru buleh pi tambah klas..cabuk betui!!!malu aku..

hohoho...

4 comments:

chemorsie December 25, 2009 12:30 PM  

tula excited sgt heheheh
nway tahniah utk ko

anak pak usop December 28, 2009 9:43 AM  

tq2..lama tggu beb..tuuu yg excited

lebai December 29, 2009 1:59 PM  

baguih2.. dah ade lesen motor skarang.. bleh bwk anak jalan2 naik motor.. aku pun planning nak amik lesen motor gak... tp tak same mcm yg najib ckp harge utk lesen motor... dekat RM400 jugak.. rakyat didahulukan le katakan... hehe

anak pak usop January 03, 2010 11:19 PM  

btw lebai..rege murah tu just utk budak2 sekolah..yg kita ni mmg mahai sket..aku amek, total dalam 3 rat jugak le